Kampania IBM – Smarter Cities
Najnowsza kampania firmy IBM, Smarter Cities, która ruszyła w czerwcu 2013 roku, łączy reklamę z praktycznymi „uzupełniaczami” ulicy.
Billboardy zaprojektowane przez agencję kreatywną Ogilvy & Mather są jednocześnie ulicznymi „meblami”. Projektanci stworzyli billboardy, które ułatwiają przechodniom codzienne czynności. Jedna z reklam jest zakrzywiona u góry, tworząc daszek chroniący przed deszczem czy słońcem, inna u dołu odstaje od ściany tworząc siedzisko. W miastach pojawiły się także rozłożone na schodach billboardy-rampy, pozwalające na łatwiejszy transport rowerów, wózków i walizek.
Na wszystkich billboardach zastosowano prostą grafikę w ostrych, odważnych kolorach i proste komunikaty zachęcające przechodniów i użytkowników do interakcji on-line.
Pierwsze billboardy pojawiły się w Londynie i Paryżu, jednak IBM planuje wdrożyć projekt także w innych dużych miastach na całym świecie.
Jedynym laureatem programu IBM Smarter Cities Challenge w Europie Środkowo-Wschodniej jest miasto Łódź. W 2013 roku eksperci z firmy firmy IBM poddają miasto analizie tak, by zaproponować rozwiązania, które ułatwią i mieszkańcom życie i pracę w nim.