
„Look up!” – interaktywne billboardy British Airways
Na niedługo przed Świętami Bożego Narodzenia linie lotnicze British Airways uruchomiły kampanię reklamową „Look up!”.
W centrum londyńskiego Piccadilly Circus i w okręgu Chiswick zostały zainstalowane interaktywne billboardy. Abigail Comber, szefowa marketingu British Airways, przyznała, że billboardy wykorzystują technologię stworzoną na specjalne zamówienie linii i pozwalającą na to, by reklama reagowała w czasie rzeczywistym na otoczenie. To pierwszy tego typu projekt na świecie.
Na reklamie znajduje się mały chłopiec, który w momencie, gdy nad billboardem przelatuje samolot linii British Airways wstaje i wskazuje na niego palcem. Dodatkowo na billboardzie wyświetla się informacja, na jakiej trasie leci samolot, jaki jest numer lotu i jego cena.
Interaktywne billboardy już od jakiegoś czasu zadomawiają się na rynku reklamy i powoli przestają zaskakiwać. British Airways wykorzystało jednak zaawansowane w technologie w sposób, który nie pozwala przejść obok billboardu obojętnie. Brawo!